Att Komma Ut

Jag måste bekänna att det finns två människor i denna värld som jag ännu inte kommit ut för. Nämligen de två människor som genom kött och blod borde stå mig närmast. Mamma och pappa. Av någon oförklarlig anledning har jag ännu inte kommit ut för dem. När folk undrar varför så har jag aldrig några bra svar. Vi är nämligen väldigt öppna annars och har en nära relation, även om vi mestadels pratar via telefon.

Nu är det så att jag idag gjorde slag i saken och skickade iväg ett SMS till dem med texten "Hej, jo det är så här att det finns en sak som jag måste berätta för er. Middag i morgon klockan sju?" Mamma blev så klart jätteorolig och ville veta direkt vad det var. Men jag höll på mig och sa att jag ville berätta det ansikte mot ansikte. Förmodligen tror hon att jag blivit:

Alternativ A: Våldtagen
Alternativ B: Dödligt sjuk
Alternativ C: Gravid med en okänd pappa

Så jag hoppas ju att beskedet blir en lättnad. Men samtidigt så är det svårt att veta på förhand vad de kommer att säga. Jag har lite samma känsla som när man ska till gynekologen första gången. Man ska öppna sitt privata så fruktansvärt mycket så varje ord de svarar kommer att sticka rakt in i min själ. Egentligen kanske de redan vet. Vad vet jag.

Kommentarer
Postat av: cec

ojdå, lycka till!! Hoppas verkligen allt går bra!

Postat av: linalainen

JAg berattade det over telefon haromdagen, mest beroende pa att jag ar i USA.
Fast de var nog de sista jag kom ut for ocksa. Ellr min far har jag forstass inte talat med. Men min mor sade att de hade nog misstankt det valdigt lange.

Ha ha ha

det var en lattnad. Men, lycka till!

2007-02-28 @ 22:19:49
URL: http://linalainen.blogs.se
Postat av: lebben på webben

mycket oväntat inlägg i must say. hoppas allt gått bra.

2007-02-28 @ 22:35:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1044
Postat av: V.K.

Lycka till! Och som skrivet av andra: hoppas att allt går bra!

2007-03-01 @ 14:36:03
URL: http://vadsvartdetar.blogspot.com/
Postat av: S

Ja, jag vet inte hur gammal du är, men jag var ...öh... 19? 20 kanske... när jag kom ut för päronen. Minns inte riktigt. De hade naturligtvis misstänkt det länge. Det var pappa som frågade en kväll, och just då orkade jag inte ljuga. Modigt av dig att ta steget att säga det. Men du verkar vara en livsglad och härlig tjej, så jag tror inte det blir några problem för dig. Har man inte extremt inskränkta föräldrar så går det förhoppningsvis bra. May the force be with you!

2007-03-01 @ 21:31:52
URL: http://vendettor.blgospot.com
Postat av: S

Ja, jag vet inte hur gammal du är, men jag var ...öh... 19? 20 kanske... när jag kom ut för päronen. Minns inte riktigt. De hade naturligtvis misstänkt det länge. Det var pappa som frågade en kväll, och just då orkade jag inte ljuga. Modigt av dig att ta steget att säga det. Men du verkar vara en livsglad och härlig tjej, så jag tror inte det blir några problem för dig. Har man inte extremt inskränkta föräldrar så går det förhoppningsvis bra. May the force be with you!

2007-03-01 @ 21:32:11
URL: http://vendettor.blgospot.com
Postat av: Anonym

Ja, jag vet inte hur gammal du är, men jag var ...öh... 19? 20 kanske... när jag kom ut för päronen. Minns inte riktigt. De hade naturligtvis misstänkt det länge. Det var pappa som frågade en kväll, och just då orkade jag inte ljuga. Modigt av dig att ta steget att säga det. Men du verkar vara en livsglad och härlig tjej, så jag tror inte det blir några problem för dig. Har man inte extremt inskränkta föräldrar så går det förhoppningsvis bra. May the force be with you!

2007-03-01 @ 21:35:09
Postat av: Anonym

Ja, jag vet inte hur gammal du är, men jag var ...öh... 19? 20 kanske... när jag kom ut för päronen. Minns inte riktigt. De hade naturligtvis misstänkt det länge. Det var pappa som frågade en kväll, och just då orkade jag inte ljuga. Modigt av dig att ta steget att säga det. Men du verkar vara en livsglad och härlig tjej, så jag tror inte det blir några problem för dig. Har man inte extremt inskränkta föräldrar så går det förhoppningsvis bra. May the force be with you!

2007-03-01 @ 21:39:42
URL: http://vendettor.blgospot.com
Postat av: Anonym

Ja, jag vet inte hur gammal du är, men jag var ...öh... 19? 20 kanske... när jag kom ut för päronen. Minns inte riktigt. De hade naturligtvis misstänkt det länge. Det var pappa som frågade en kväll, och just då orkade jag inte ljuga. Modigt av dig att ta steget att säga det. Men du verkar vara en livsglad och härlig tjej, så jag tror inte det blir några problem för dig. Har man inte extremt inskränkta föräldrar så går det förhoppningsvis bra. May the force be with you!

2007-03-01 @ 22:22:26
URL: http://vendettor.blgospot.com
Postat av: Filippa Sandh

Håller tummarna!

Det kanske blir som för en vän till mig, vars föräldrar reagerade med "Men lilla vän, det har vi vetat i åratal, vi undrade bara när du tänkte tala om det för oss". :)

2007-03-02 @ 14:14:29
URL: http://filippasandh.blogspot.com
Postat av: linalainen

jag lankade dig

2007-03-03 @ 01:52:19
URL: http://linalainen.blogs.se
Postat av: linalainen

Förresten är det dags att du skriver och berättar hur det gick, jag är såååå nyfiken att jag håller på att trilla i bitar!!

2007-03-03 @ 06:15:54
URL: http://linalainen.blogs.se
Postat av: Iris

Du skriver jävligt bra, men är de du skriver sanning kan man undra säg?

2007-03-03 @ 23:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback