Ex-hysteri del 2

Förra helgen var brudarna E och S här och hälsade på gaylivet här uppe i Norrland. Kul med finflatsfrämmande från Stockholm! Här var det nästintill snökaos, men de trotsade vädergudarna och körde bil ända upp. Vi åt lite mat innan folket kom till förfesten. Sambons ex och hennes flickvän kom, mitt ex var också här, bästa killpolaren och kompisen som numera går under uppsatsskrivarnamnet "Stressan." Rina och Steza var här en snabbis. (Poängteras bör att de sistnämnda tu kom först av alla. Något som i princip aldrig tidigare inträffat.)

Runt norrländsk utgångstid, alltså vid cirka halv tolv, halkade vi inåt centrum. Jag kände ännu en gång vad härligt det är att ha flyttat när man tar sig in till torget på ungefär åtta minuter. (Nio när det är snorhalt. Sex och en halv när asfalten är torr och man ska hem och är kissnödig.)

Det gick bra med alla exen ännu en gång. De tyckte att vår lägenhet var fin, även om de klagade över att vi bor högst upp utan hiss. De tar tillbaka det när vi har stans snyggaste rumpor, lugnade sambon mig.

Väl ute på klubben dansade vi hela kvällen. I alla fall jag och flickvännen. Tre halvstrippande tomtar förstörde däremot stämningen med att försöka förvandla dansgolvet till allsång på skansen med tipp tapp tipp tapp. Vi träffade ytterligare ett ex till mig. Flickvännens (som aldrig tidigare sett henne) enda reaktion var: Vad lång hon är! Och det kan väl stämma i och för sig. Hon är den enda av mina flickvänner som faktiskt varit längre än jag själv.

Min flickväns och mitt gemensamma ex var också där. Hon hatar oss av förklarliga anledningar eftersom hon varit kär i oss båda (dock under olika perioder) och vi har dumpat henne ganska fett, för att sen bli tillsammans med varandra. Eftersom hon var kär i min flickvän senast är det jag som fått utstå det mesta hatet. Jag trodde däremot att hon kommit över det där en smula. En varm irish coffee över halva tröjan tydde på något annat.

Två skållade tuttar senare dansade jag iväg med flickvännen igen och levde om så pass att jag hade träningsvärk i rumpan och låren dagen efter. En futtig liten drink över halva mig var inte nog för att dra ner mitt goda humör.

Mitt ex som var med på förfesten syntes till senare under kvällen med tungan instoppad i min nuvarande chefs mun. Man slutar aldrig att förvånas.

Här sitter jag i soffan med datorn i knät och med noll inspiration till min kandidatuppsats. Men jag måste sätta igång nu. På torsdag har jag fler intervjuer i Stockholm. Kanske ska passa på att besöka någon annan sexaffär då.

Kommentarer
Postat av: Moa Walldén

Hej!

Jag heter Moa Walldén och håller tillsammans med journalisten Margaret Myers på med ett projekt där vi ska sätta ihop en antologi, skriven av unga HBT-människor.
Varje författare får mellan tio och femton sidor att berätta om sitt liv och vissa speciella ämnen.
Tror du att det här är något du är intresserad av att vara med i?
Tacksam för svar!

Mvh Moa Walldén

2007-12-09 @ 19:52:52
Postat av: Linnea

Och här kapar jag kommentarerna och säger att om Moa vill ha folk så kan hon alltid höra av sig till mig. ;)

Postat av: Femmelicious

Moa, jag har skickat ett mail till dig :)

2007-12-10 @ 06:57:40
Postat av: Joe

Det har hänt att jag grämt mig lite över att bara ha heteropolare och inte ens vara en del i en befintlig flatgegga. Men, ibland är det rätt bekvämt också. Som nu ungefär.

2007-12-21 @ 15:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback