Veckans nära-Bruden-upplevelse

Jag och min kryckhoppande kompanjon F.A hamnade igår på förfest hos några flator och bögar vid kolonilotterna utanför Pride-området. Mycket trevliga människor. Vi hamnade därefter inne på området där jag köpte lite olika böcker, bland annat den omtalade stora sexboken för tjejer som har sex med tjejer. Efter det hamnade vi utanför området i parken. När man bara sitter där så undrar man varför man egentligen skaffat dogtag. Jag kommer dock på svaret när jag blir kissnödig och min fästing-i-puppan-rädsla gör sig påmind. Då hägrar bajamajorna inne på området.

Vidare till Bysis runt elva. Där stod vi en stund och dansade, F.A, kryckorna, en flatkompis, hennes flatkompis, ett ex och flatkompisens ex och några andra som vi inte kände. Det var andra gången jag var där. Gången innan träffade jag en sjukt het stureplans-brud med barbieideal som inte alls var min typ egentlitgen. Så här i efterhand skrattar jag rått åt den händelsen.

Kryckorna hängde med, och F.A med. Hon ser inte alls invalido ut längre, utan hon gör det bästa av situationen och svänger om med kryckorna som om det var hennes egna små stripp-stänger. Ytterligare några människor kom fram och gjorde taffliga raggningsförsök på henne och alla började de så klart att nämna hennes kryckor och fråga om vad hon hade gjort. F.A svarade alltid att hon skadat sig i en brottningsmatch eftersom hon håller på med brottning (vilket enbart är sant om man räknar sängbrottningen hon och hennes snubbe brukar dedikera nätterna åt.)
- Men vart har du ont då? frågade flatflirtbruden.
- Eh, sa F.A. I... hälen.
- Hur kan du ha gjort illa just hälen i en brottningsmatch?
- Ehh. Det vet jag inte, sa F.A som just upptäckte att hennes historia kanske inte var helt vattentät. Hon hade nog inte räknat med några följdfrågor.

Förövrigt börjar jag misstänka att F.A:s heterosexualitet inte är lika bergsäker längre. Jag tror att hon börjar misstänka samma sak själv också. Jag har sett att det inte bara är flickornas hår och smink-tips hon letar efter, nä hon spanar faktiskt in dem.

Sen stod jag lite i vägen på dansgolvet och en brud makade mig lite åt sidan. Rosa hår gled förbi i periferin och sen insåg jag att det var självaste
Bruden herself. Det var lite roligt faktiskt. Jag blev lite så där töntig som man blir när man ser en kändis på stan, men jag sa åt min entusiastiska Brudälskande sida att lugna ner sig lite och spela cool och lugn i stället. Jag kommer aldrig bli en sån som springer efter mina idoler och Bruden är faktiskt en av mina idoler. Och hon hade faktiskt sjukt snygga tatueringar.

Ikväll blir det Gina-fest. Ska in och kolla på paraden först, sen blir det Paradengalan kl. 18 inne på området. Eftersom min kryckburna vän har lite svårt med hastigheten tänkte vi enbart titta på paraden och inte gå med i den. Ett annat år kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback