Tjejfest!

I morse tog jag bussen från Norrland ner till Stockholm och Pride. Redan på bussen kunde jag ana en viss regnbågsglans över passagerarna. Det låg liksom lite allmänna gayvibbar i luften, även om de inte var så synliga. Till exempel satt en äldre dam framför mig och läste om My, Hedda och Mackan i Smulklubben. Bara en sån sak. Och killen bakom mig var förmodligen en tjej.

Idag har jag och Fantastiska A gått omkring på stan och utdelat flatpoäng till olika brudar. Det är en underhållande aktivitet. Snart ska vi dra in till Tanto och lösa in biljetterna. Vi lär väl fastna utanför och förfesta lite innan det bär av till Tjejfesten på Alladin.

Vi är ett riktigt radarpar, FA och jag. Jag har ont i huvudet (men är dagen till ära nyklippt) och hon hoppar runt på kryckor eftersom hon skadat foten i en brottningsmatch. (Det är vad hon själv säger i alla fall. Det känns som att sanningen ligger en bit ifrån.)

Eventuellt ska vi träffa lite folk i tanto och FA tycker att det är väldigt jobbigt att hon ska behöva komma ut som straight.  "De kanske inte gillar straighta?!" undrar hon med paniken i vitögat. Det är lite roligt när det plötsligt är de heterosexuella som känner sig som minoritet.

Vi ses i vimlet.


Jag saknar dig.

Kommentarer
Postat av: Inte som alla andra

vi gillar alla

Postat av: Femmelicious

Jag försökte lugna henne med det jag också ;)

2007-08-03 @ 12:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback