Meh schysta rå, vi kan väl ha sex?

Jag har tidigare skrivit en del om mina medarbetare. Sällan glamourösa saker. Mina medarbetare har nämligen något polyamorösa böjelser flera av dem. Ja eller så är de bara notoriskt otrogna. Den senaste fix-idén som en av dem kom på var att hon ville ha sex med mig. Det kom som en chock eftersom hon både är gift, har barn och är hetero. Hon har både frågat på telefon och på sms. Och tydligen är det helt okej för hennes man.

− Men liksom, du och jag skulle ju kunna...? Fan det hade ju varit grymt! Och min man är helt okej med det! Sa hon.
− Va?! Ska vi pippa? Frågade jag chockat.
− Ja, vill du? Eller är du för nykär i din brud än? Jag tror i alla fall att det skulle vara grymt!
− Ehh, ja du... Jag är nog för "nykär" än.

Jag tar det hela som en komplimang och håller mig till att varken vara otrogen eller pippa arbetskamrater. Hade dock svårt att komma på ett bra svar. Hur svarar man på något sånt där?

Har förövrigt varit i stugan i helgen och utövat "nykärlek".

Kommentarer
Postat av: Anonymous

Vet inte varför, men har fastnat i din blogg:D Beundrar dig:)

2007-08-22 @ 10:44:32
Postat av: KILLEN

VA? skämtar du? .. Fy fan va respekt löst men samtidigt otroligt smikrande.. men ändå ganska respektlöst. .. Men äahh .. sånt e livet. PS. Jag tro jag ska bli präst!

2007-08-22 @ 15:39:25
Postat av: Dummie

Det är det klassiska. Man blir som ett exotiskt litet djur som det är helt okej att leka med så länge det är på deras villkor.
Ja, det ÄR fan respektlöst. Inget att bli smickrad över alls tycker jag. Personen i fråga ser ju en som en villig liten bitch som inte har ett vanligt förhållande, bara ett girl-to-girl-förhållande och sådana kan man gärna äventyra för de är ju ändå så kontroversiella!
Nej, det kanske inte är så i ditt fall, men jag har känt den känslan själv när kollegor frågat om mitt kärleksliv och tyckt att det är så jääävla spännande. Och ballt. När det inte alls är ballt utan svårt. Äh. Typ.

Postat av: Femmelicious

Anonymous: Vad roligt att du hittat hit :)
Killen: Ja hon får ju hellre vilja ha sex med mig än typ tycka att jag är äckligast i hela världen. Men ändå, lite respekt för mitt nya förhållande hade ju varit trevligt.
Dummie: Ja man blir ju ett experiment. Sen jag kom ut har ganska många försökt "ragga" på mig (om man nu kan kalla det det) just för att de är nyfikna på själva brudsexet. Och bara för att jag råkar kunna gilla tjejer så tror de alltså att jag blir kåt på och vill ha sex med ALLA tjejer. Och då känns det ju som att de inte repekterar de förhållande man har och de känslor som man faktiskt känner för en enda person, när de tror att man gärna känner lite överallt för och på vilken brud som helst.

2007-08-23 @ 12:06:00
Postat av: Verbal Kint

Håller med Dummie: "..okej att leka med så länge det är på deras villkor."
"Fan det hade ju varit grymt!"
Till att börja med är det helt, helt respektlöst! Och sen det där med:
"Och min man är helt okej med det!"
Liksom vadå? Hade han tänkt sig att få titta på eller vad?
Det börjar där det slutar: helt respektlöst!

Postat av: Femmelicious

Jag håller med om att det är respektlöst eftersom jag har flickvän, och min arbetskamrat vet att jag är lycklig med henne. Men jag tar ändå inte så hårt på det. Värre saker än så kan man ju få höra. Men jag antar att det inte hade hänt om jag varit straight..

2007-08-23 @ 16:39:28
Postat av: Den där Manuela

ja, dessa uttråkade heterosarna.. försöker undvika dem för ofta dyker just de här frågorna, eller funderingarna upp. de vill "testa" och "utforska" och man är en liten försöksperson och sen så fluktar ofta killen med en potentiell trekant i sikte. nasty.

2007-08-28 @ 17:54:05
URL: http://gioia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Medarbetaren i fråga verkar inte se seriöst på flatkärlek. Ej heller hennes man. Typiskt beteende/synsätt. Föga överraskande dock, hehe.
Intressant att läsa din blogg i alla fall :D

2007-09-03 @ 21:18:06
URL: http://www.shager.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback