Ex-transformation / nyfödd bästis

Jag har fortfarande svimningskänslor. Jag har däremot lärt mig att kontrollera dem rätt bra. Så fort jag känner att hjärnan börjar gunga omkring som en tennisboll i en mixer sätter jag mig ner och andas lite. Och äter något. Då går det oftast över.

Igår sprang jag in i exet Bruden M på stan som numera är min bästa kompis! (Hör och häpna efter de dräpande kommentarerna jag fick från henne i bloggen för någon månad sen... Okej vi har gått vidare nu, det är såå skönt!) Inne i en affär kände jag plötsligt hur ögonen började tappa fokus och alla raka linjer runt omkring plötsligt vred sig i diverse bananformer. Dags att sätta sig ner och andas lite, tänkte jag. Bruden M drog med mig till Donken där jag snabbt fick i mig en Big Mac-junior. Bananformerna försvann och snurret slutade snurra.

Hon är rolig Bruden M. Vi satt där på Donken och kollade på fjortisar med spiksprayat hår och diskuterade våra nya brudar. Eller ja, hennes nya brudar. Vad jag vet har jag själv bara en. Och det kändes inte så där jättekonstigt som det kanske borde i och med att Bruden M och jag var sambos för två månader sen. Hon hade lite problem med sina brudar eftersom det var flera stycken som tyckte sig vara tillsammans med henne. Och det är ju inte lätt. Hon skulle fundera vem hon ville dedikera sitt hjärta till och återkomma om sin status, men i nuläget betraktade hon sig själv som singel.

Jag gillar att umgås med Bruden M. Jag tror att vi skulle kunna bli grymma polare. Men som hon sa − vi får ge det lite tid. Det är fortfarande ganska weird att prata om våra nya när vi nyss bråkade ihjäl varandra och gjorde slut. Men det är väl lite så vi flator funkar kanske. Varenda flata jag känner har ju i alla fall en eller tre bästa kompisar som är avdankade före detta flickvänner. Man kanske vänjer sig.

Kommentarer
Postat av: Den där Manuela

oj, vad jag kände mig träffad när jag läste din blogg! mitt ex är i detta nu på väg hem till mej för att laga sin berömda linssoppa och jag har alltid varit en sån där som gnäller över varför alla flator envisas med att hänga med sina ex *s*

Postat av: Femmelicious

Hehe, ja men egentligen är det ju ganska härligt. Så länge exen håller sig på mattan och inte börjar göra saker komplicerade och sabbar varandras lycka. Då är det inte okej. Annars är det ju underbart! Trevlig linssoppekväll då!

2007-08-28 @ 18:10:12
Postat av: Den där Manuela

Då tänker jag inte vara sämre, jag länkar direkt :)! mm.. linssoppa kan inte bli annat än bra. dessutom är det ganska mysigt med ex, man kan sunka omkring osminkad i mjukis, de har redan sett den sidan av en :P

2007-08-28 @ 18:44:47
URL: http://gioia.blogg.se/
Postat av: inte som andra

Exen är de bästa

2007-08-30 @ 17:49:05
URL: http://sweetsourandhot.blogspot.com
Postat av: Humlan

Tack nån högre makt för att jag råkade ramla in på din sida!

2007-09-19 @ 00:20:08
URL: http://humlafumla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback