Efterdyningarna efter Pride

image9

I lördags var vi på Gina-tjejfesten, Kolingsborg i Slussen. Det var helt okej, men inga extraordinära händelser inträffade. Fick se mitt gamla ex ex som jag pratat med på QX innan jag fattade att mitt ex ex raggade på mig. Hon var rätt söt. Jag sa inte hej utan glodde i golvet istället. Tänkte att det var lika bra att hålla en ganska låg profil.

Söndag klockan tolv tog jag bussen hem till Norrland igen. Jag satt där och var uppfylld av en blandad lycklig och melankolisk känsla. Solen sken och mp3:n spelade Lars Winnerbäck. Jag satt och funderade över livet och över hur härligt och peppande det är att ta del av en festival som är så laddad med kärlek, glädje och stolthet som Pride. Där blir minoritet majoritet och det udda det normala.

Men det är ganska skönt att komma hem igen till sin egen vardag också. Nu har jag haft min semester för i år och det är tags att ta tag i mina projekt. Men jag ser redan fram emot nästa års Pride och då hoppas jag att en viss flicka vill följa med.

image10
RFSL-flaket

image11
Babsan


image13
Glada paraddeltagare


image12
Cissi Ramsby uppträdde

Kommentarer
Postat av: linalainen

vi var på alla samma fester
tyckte Gina var astrist


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback